Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.    Dowiedz się więcej    Zamknij ten pasek

Tel. 605-362-150 / 601-183-908
magda@pogromcykilogramow.pl

„Motywacja jest tym, co pozwala Ci zacząć.
Nawyk jest tym, co pozwala Ci wytrwać”

Umów się na bezpłatną konsultację

„Poznajmy się! Dowiedz się więcej o nas
i zobacz nasze kwalifikacje

Dowiedz się więcej

„Dobry trener pokażę Ci drogę na sam szczyt, ale to Ty ciężką pracą musisz nią dotrzeć do celu”

Dowiedz się więcej

AKTUALNOŚCI

Dec 19, 2016
Gorączka przedświąteczna

Na co dzień przestrzegasz diety (czyli trzymasz się dobrych nawyków żywieniowych) a co zrobić w Święta? By nie zwariować podzielę się z Wami moim sposobem na świąteczne bolączki, czyli DEKALOG ŚWIĄTECZNY. Mam też dla Was przepisy do pobrania w pliku pdf- próbujcie i smakujcie Święta w nowej wersji

 

  1. Święta to czas spędzany z rodziną, w gronie najbliższych i ma być on czasem radosnym i pełnym spokoju. Dlatego już wcześniej nastaw się, że w pewnej części nie zrealizujesz wszystkich zasad żywieniowych jakie do tej pory prowadzisz. Pamiętaj, że stres nie jest naszym sprzymierzeńcem.

 

  1. Przygotuj „zdrowsze” wersje świątecznych potraw:

a)      ryby upiecz w piekarniku zamiast smażyć, jeśli będziesz smażyć zrób to na oleju kokosowym lub maśle klarowanym

b)      do sałatek dodaj mniej majonezu resztę zastąp jogurtem naturalnym/musztardą

c)      dodawaj do potraw różnych przypraw : ziół, kurkumy, liść laurowy, chilli, nadają one smak potrawom, ale także wspomagają trawienie i eliminują dyskomfort trawienny

d)      pierogi, uszka przygotuj z dodatkiem mąki żytniej lub w całości spróbuj zrobić np. wersję bezglutenową z mąką gryczaną. Może warto spróbować nowych rzeczy? Tylko nie rób tego w dzień przed wigilią lub zdaj się na specjalistów takie pierogi możesz zamówić z cateringów dietetycznych.

e)      Jako słodki dodatek do ciast używaj owoców świeżych lub suszonych- daktyle, śliwki, morele lub ksyliotolu/erytrytolu. Dzięki temu ograniczysz zbędne kalorie.

 

  1. Jedz z umiarem. Zacznij od potraw bogatych w składniki odżywcze: barszcz, ryby, sałatki warzywne. Wtedy będziesz miał mniejszą ochotę na zjedzenie słodyczy.

 

  1. W czasie świąt pamiętaj o swojej żywieniowej i treningowej rutynie. Staraj się nie zaburzać tego drastycznie, aby te kilka dni nie były szokiem dla organizmu

 

  1. Zadbajmy o nasz system trawienny. Warto stosować enzymy trawienne lub pić sok z octem jabłkowym lub cytryną przed posiłkiem, aby polepszyć wydzielanie kwasu żołądkowego. Jedzenie bez pośpiechu i dokładne przeżuwanie również pomoże. Dobrymi opcjami są też herbatki ziołowe: mięta, koper włoski, rumianek czy anyż lub gotowe mieszanki na trawienie oraz kompot z suszu.

 

  1. Gdy czujemy się źle po jedzeniu post niestety będzie konieczny. Warto w tym czasie też wspomóc się probiotykami, węglem leczniczym czy łagodnymi naparami z ziół.

 

  1. Pamiętaj o piciu wody, nie wlewaj w siebie jeszcze dodatkowych kalorii pijąc soki lub napoje gazowane. Jeśli pijesz herbatę/kawę ogranicz lub nie dodawaj cukru.

 

  1. Jeśli pijesz alkohol staraj się wybierać wino, będzie ono wspomagało trawienie i nie wywoła aż tak dokuczliwych dolegliwości dnia następnego ;)

 

  1. W trakcie świąt spędzaj aktywnie czas: pomagaj w sprzątaniu, baw się z najmłodszymi, śpiewaj kolędy oraz wychodź na spacery i wspólne zabawy na śniegu.

 

  1.  Uśmiechaj się dużo i ciesz się tym wspaniałym czasem!!

Pogromcy Kilogramów

ul. Życzliwa 13C, 50-001 Wrocław

Zobacz większą mapę